הותר לפרסום • בחסדי שמיים סוכל פיגוע חמור של חיזבאלה בצפון

קובי פינקלר 6 Comment on הותר לפרסום • בחסדי שמיים סוכל פיגוע חמור של חיזבאלה בצפון

במסגרת פעילות משולבת של השב"כ, המשדטרה וצה"ל נעצרו במהלך חודש ספטמבר 16' מספר תושבי הכפר ע'ג'ר בחשד למעורבות בהברחת מטעני החבלה אשר נמצאו דרומית למטולה • הסיפור המלא והמפחיד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל /ימ"ר צפון וצה"ל נעצרו במהלך חודש ספטמבר 16' מספר תושבי הכפר ע'ג'ר בחשד למעורבות בהברחת מטעני החבלה אשר נמצאו דרומית למטולה בתאריך 30 יולי 2016.

יוזכר כי בשנים האחרונות טופלו ע"י כוחות הביטחון מספר פרשיות במסגרתן אותר קשר בין צירי הברחות הסמים מלבנון לישראל לצירי החדרת אמל"ח. כך לדוג' בשנת 2012 אותרו 20 ק"ג C4, אירוע אשר הביא לגל מעצרים של ערבים ישראלים מאזור נצרת וכן של מספר תושבי הכפר ע'ג'ר אשר אותרו כמעורבים באירוע.

פעילות הסמים בדרום לבנון נשלטת ומנוהלת ע"י חזבאללה אשר פועל כל העת בכדי לקדם החדרת אמל"ח בצירי הסמים ובאמצעות סוחרי סמים ישראלים. במקרה דנן, האירוע סוכל ונעצרו כלל המעורבים.

מחקירת העצורים וכן מאיסוף מידע אודות הפעילות התקבלה תמונה לפיה מספר פעילים תושבי הכפר ע'ג'ר, ובראשם דיאב סעד ג'מיל קהמוז, עמדו בקשר עם גורמי חזבאללה ועל פי בקשתם מימשו הברחות לתוך ישראל מעבר לגדר הגבול עם לבנון, וכן פעילויות נוספות של איסוף מודיעין בעומק ישראל.

בתאריך 4 ספטמבר 2016 נעצר דיאב קהמוז: בחקירה עלה כי במהלך שנת 2016 עמד בקשר עם אביו, סעד קהמוז, סוחר סמים במוצאו מהכפר עג'ר אשר ברח ללבנון באוקטובר 2006 ומוכר כמי שמסייע לפעילות החזבאללה. מרכזיותו של סעד בפרשייה זו הינה בהיותו מתווך בין גורמי חזבאללה למשפחתו בע'ג'ר בראשם דיאב, הנחקר המרכזי.

סעד חיבר את בנו דיאב לגורמי חזבאללה. התקשורת בין השניים בוצעה בין השאר באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן. בחודש מאי 2016 קיבל דיאב שני מטעני חבלה מחזבאללה בהברחת גדר, אותם הטמין במטע דרומית למטולה. כאמור, ב-30/7/16 מטענים אלו אותרו בשטח.

דיאב נתבקש על ידי חזבאללה לבצע פיגוע באתר בחיפה אותו יבחר. בהמשך לכך בחן דיאב אפשרות לבצע פיגוע במפעל בנשר, שיתף באמור את אחיו יוסף וג'מיל, ואף תכנן להסתייע באחרון למימוש הפיגוע. בפועל – הסכים דיאב לבצע את הפיגוע אולם העביר לחזבאללה נקודה חלופית למימוש – תחנת הסעה בצומת הכניסה לכפר טורעאן שבה לדבריו נוהגים בימי ראשון להתאסף חיילים רבים. דיאב אסף מידע אודות תחנת ההסעה והעביר את המידע לחזבאללה.

דיאב היה אמור באוגוסט 2016 לממש הברחה נוספת מול מפעיליו בחזבאללה. בחקירה נמסר אודות מעורבות נוספים בפעילותו, בהם שני אחיו – יוסף סעד ג'מיל קהמוז וג'מיל סעד ג'מיל קהמוז.

במהלך חודש ספטמבר 2016 נעצרו שישה תושבי הכפר עג'ר נוספים (בהם שני אחיו של דיאב) אשר עלו כמעורבים בפעילותו של דיאב מול ארגון חזבאללה:

1. עאדל אחמד חסן עוינאת, נעצר בתאריך 4 ספטמבר 2016:

מהחקירה עלה כי היה מודע לקשריו של דיאב קהמוז לחזבאללה וכי קיבל הצעה מדיאב לסייע לו בקשר מול חזבאללה וכן אודות פעילות הברחת סמים משותפת עם דיאב קהמוז ונוספים.
עוד עלה בחקירה כי בשנת 2007 העביר משקפת ראיית לילה לגורמי חזבאללה בהברחת גדר.

2. מוחסן מחמד גמיל קהמוז, נעצר בתאריך 4 ספטמבר 2016:

שימש כסייען של דיאב קהמוז, בין היתר רכש עבורו מחשב מבצעי לקשר מול חזבאללה וסייע לו בהעברת מסרים לחזבאללה באמצעות שליחת דוא"לים מוצפנים.

מוחסן סייע לדיאב קהמוז לחפש את התיק עם המטענים שהוטמן במטע הסמוך למטולה בשתי הזדמנויות ביולי 2016. עוד עלה כי היה מעורב בפעילות סחר בסמים יחד עם דיאב קהמוז ונוספים.

3. ממדוח כרים מוניף אברהים, נעצר בתאריך 12 ספטמבר 2016:

מהחקירה עולה כי סייע לדיאב קהמוז במספר מועדים להעביר מסרים לחזבאללה באמצעות שליחת דוא"לים מוצפנים. כן היה מעורב בפעילות סחר בסמים יחד עם דיאב קהמוז ונוספים.

4. יוסף סעד ג'מיל קהמוז, נעצר בתאריך 18 ספטמבר 2016:

מהחקירה עלתה מודעות מלאה לקשר של אחיו דיאב עם חזבאללה וסיוע לדיאב בפעילות שביצע עבור חזבאללה – בין היתר נסע עימו באחד המועדים לאיסוף מל"מ על תחנת ההסעה בכניסה לטורעאן, וכן נסע עם דיאב אל מחוץ לכפר לטובת העברה וקבלה של קבצים מוצפנים מחזבאללה, וסייע לדיאב בקבלת המטענים מחזבאללה. לאחר מעצרו של דיאב שרף יוסף את שני המחשבים ששימשו את דיאב לטובת הקשר מול חזבאללה.

5. ג'מיל סעד ג'מיל קהמוז, נעצר בתאריך 20 ספטמבר 2016:

עולה כסייען המרכזי של אחיו דיאב בפעילותו מול חזבאללה תוך מודעות מלאה לקשר ולמשימות שקיבל אחיו מהארגון. בחקירה נמסר כי סייע לדיאב מספר פעמים בהעברת מידע לחזבאללה, בין היתר העברת התמונות והסרטים שצולמו בצומת טורעאן.

עוד עלה כי שימש כנהג שהוביל את דיאב לנקודת ההברחה במספר מועדים שונים, בין היתר במועד קליטת המטענים (מאי 2016) וכן השמיד יחד עם אחיו יוסף, את שני המחשבים ששימשו את דיאב קהמוז לצורך ניהול הקשר מול חיזבאללה מחשש שאלו יתפסו ע"י כוחות הביטחון.

בתאריך 6/10/16 הוגשו ע"י פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום חמורים נגד המעורבים .



6 תגובות

מיין תגובות
    1. ממש "בחסדי השב"כ" , הרי החיזבאלה הצליחו להכניס את המטען לתוככי ישראל ובמשך זמן רב יכלו לפוצצו
      זה שזה לא קרה והמחבל היה הססן,התמקח על מיקום הפיגוע והמתין לאישור וכל שאר הסיפר
      זה הרי לא היה בחסדי השב"כ וצה"ל, זה היה נס בידי שמים, בסוף בדרכי ההשגחה עלו עליהם סוף סוף ובאיחור רב
      אנשי הביטחון המהוללים, וכמו תמיד על הנס שקרה הם יודעים לרכב היטב ולגזור קופונים
      כך קרה בסבב הלחימה הגדול בעזה שמפקד בכיר בצה"ל העיד שאשה שפשוט הזדהתה כרחל אמנו חשפה בפניו מטען חבלה
      שהיה עלול להמיט אסון כבד ביותר עליו ועל פיקודיו
      אפילו המבצע המפורסם ביותר – מבצע אנטבה, התגלה לימים כמבצע שלומיאלי עם הרבה מחדלים יסודיים, כמו נהיגה בדרך לטרמינל ברכב מרצדס דמוית זו של מנהיג אוגנדה אידי אמין דאדא (לצורך התחזות למהיג האוגנדי), כשהתוכנית הייתה להשתלט ולהרוג את המחבלים (בתוך שתי דקות מרגע תקיפת האולם בו שוהים החטופים) תוך התעלמות ככל האפשר מהחיילים האוגנדים, בפועל נסעו ברכב עם הגה בצד השמאלי, במקום הבצד הימני כמו שנהוג באוגנדה(כמו באנגליה)מה שזיהה מיד את הרכב כרכב חשוד, אורות מסלול הנחיתה כבו באמצע הנחיתה והאילתור להאיר את המסלול באופן יזום הקימו תשומת לב ממגדל הפיקוח האוגנדי, ומפקד הכח (יוני הי"ד) לפני ההגעה לטרמינל פתח באש נגד חיילים אוגנדים בניגוד לתוכנית ובתגובה האוגנדים השיבו אש ובכך אבד גורם ההפתעה, גם המיפוי של הטרמינל הסתמך על תוכניות ישנות מאוד שבעת המבצע לא היו ממש מעודכנות,
      למבצע הזה התנגד כל העת הרמטכ"ל בכבודו ובעצמו
      זה שבסוף המבצע הסתיים בהצלחה עם מספר הרוגים ופצועים מועט יחסית, זה פשוט נס, אבל לצערינו על הנס הזה רכבו מאז אנשי הביטחון במדינה עם אין ספור טפיחות עצמיות על השכם עם שיכרון כח
      אפשר לפרט ולהוכיח את הדברים אחת לאחת בכל המערכות הצבאיות שהיו כאן מאז קום המדינה
      אבל זה מיותר, די אם נזכיר את המצב בו אנו נמצאים כעת לאשורו, כולנו דרוכים (שלא לומר בחרדה) מהגרעין האירני שבפיתוח, בעוד שכבר כעת יש מדינה איסלאמית ושמה פקיסטן המחזיקה כבר נשק אטומי ויכולות שיגור, יש עוד מדינה מטורפת ושמה צפון קוריאה עם יכולות דומות (ולטענתם אפילו יש בידיהם נשק גרעיני יותר מתקדם), זה שמדינות אלו לא הפנו את כח האיום שלהם נגדנו זה לא נס? הרי מדינת ישראל היא בת ברית קרובה של אמריקה, ובכל זאת הרודן המטורף מצפון קוריאה לא בחר לאיים עלינו כבני ארובה, למרות שלא היה לו בעיה לבנות לסורים לפני זמן לא רב כורים אטומים.
      זה שרוסיה מתמקמת היטב צמוד לגבולינו ונוהגת כלפינו באיפוק רב למרות שמנהיגה ידוע שמי שנוהג מבחינה אסטרטגית על פי שיקולים אינטרסנטים קרים מאוד, זה לא נס? זה גם בחסדי השב"כ?
      זה שסין לא בוחרת את הצד החזק מבחינה אסטרטגית ויחסית שומרת על נייטרליות למרות חוסר היחס בין 8 מליון תושבי המדינה מול כמה מליארדים מוסלמים, זה גם בחסדי השב"כ? או אולי יחידת שלדג המהוללת?
      רבותי! הכל בחסדי שמים, ואנחנו צריכים להתפלל הרבה! ועכשיו זה הזמן

      1. כל אחד שפוי מבין שהכל בחסדי שמים, והכל מתוכנן מלמעלה, אבל גם השב"כ זה חסד מה', אין לנו שום התר לפתוח פה כנגד אותם שמחרפים את נפשם בכדי להגן עלינו, ברור שיש מחדלים הם סה"כ בני אנוש כמוני וכמוך שמנסים לעשות כמיטב יכולתם כדי לסכל ולמנוע פיגועים וגם אם לעיתים מה שעומד מאחור זה אינטרסים, עדיין יש הרבה מקום להעריך ולכבד.
        כמה מבצעים, מהלכים וסיכולים נעשו על ידם ואף אחד לא יודע על כך? כמה מהם קיפחו את חייהם ואיש לא יודע? זה גם נובע מאגו ואינטרסים??
        קל לחפש את המחדלים, הטעויות, לקטר ולבקר, והכל מהצד, בפועל לא אתה היית זה שטס לאנטבה לנסות לשחרר את אחיך מבלי לדעת אם תשוב הביתה, הם כן!!! ולא רק במבצע ההוא אלא בעוד הרבה.
        אז אם אין לנו אפשרות להודות להם פנים מול פנים, לפחות נכיר להם טובה היכן שאפשר, בלי לחפש את הנקודות החלשות ולהציב אותן באור זרקורים.

  1. 5

    חבל שאין שום ביקורת על התגובות פה…. חשבתי לתומי שזה אתר חרדי!!!

  2. 4

    בחסד ה'
    תתבייש על התגובה. איך מעלים תגובות כאלה. הכל מה' יתברך השב"כ הם השליחים

  3. 3

    ואם לא היו מסכלים את הפיגוע זה לא היה בידי שמיים…? ואז מה? – החיזבאללה הם השליחים?

    עובדי אלילים!!